Miért a K2D rendszer?

Kimagasló szakértelem és piac ismeret

A DLM Solutions, a DLM Consulting leányvállalataként nem csak szoftver készítőként, hanem az autós szakma szakértőjeként is jelen van a magyar piacon. Cégünk professzionális ügyvitel szervezési, üzleti tervezési, marketing tanácsadással foglalkozik. Ön a K2D vásárlásakor olyan rendszerhez jut hozzá, melynek fejlesztését az Ön üzletének professzionális támogatással foglalkozó szakember gárdája vezeti. Igény, kérdés esetén nem kizárólag szofver mérnökök segítségére számíthat, tanácsadó üzletágunk szakmai tanácsaira is támaszkodhat.Több jogi személy kezelése

A rendszer képes egy szerveren több adatbázis kezelésére abban az esetben, ha a kereskedés több jogi személyben működik. Ilyen esetben lehetőség van a két vagy több rendszer párhuzamos futtatására a kliens oldali grafikus felületen. A felhasználó egyszerre megnyithatja pl. a két cég folyószámláját, pénztárát és párhuzamosan dolgozhat mind a kettőben, egyetlen kattintással váltva a modulok között.

Több telephely kezelése

A K2D rendszer teljeskörűen támogatja több telephely kezelését egy cégen belül. A napi értékesítési, javítási folyamatok során a telephelyek tranzakciói jól elkülönülnek egymástól, annak ellenére, hogy az összes keletkező adat egy adatbázisban kerül tárolásra. A gépjármű és alkatrész készlet, a raktárak kezelése során a rendszer figyelembe veszi a telephelyhez kapcsolódó beállításokat, szűréseket, jogosultságokat. A pénzügyi rendszerben és a jelentésekben a telephelyek tranzakciói, forgalmi adatai, bizonylatai összevontan is megjeleníthetőek igény szerint.

Egységes adatbázis

A rendszer mentes a redundáns adatkezeléstől. Különösen nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy a partner és gépjármű adatokat a rendszer egységesen kezelje, ez egy integrált rendszerben alapkövetelmény. Ennek köszönhetően a tranzakció típusától, a tevékenységtől függetlenül a pénzügy a vevői, szállítói törzset egységesen kezeli és ugyanez a törzs az alapja az összes értékesítési tevékenységnek is. A CRM modul ugyancsak az egyetlen partnertörzs adataira támaszkodva gyűjti az ügyféllel kapcsolatos információkat a tevékenység minden területéről. A gépjármű történet is az egyetlen autó törzsre támaszkodik, így követhető egy autó sorsa a gyártásrendeléstől, a felkészítésen át, a rendszeres szervizelés során, egészen a használt autóként történő beszámításig, újraértékesítésig és azon túl.

Grafikus fejlesztő eszköz

A rendszer kliens oldali felülete és az alatta futó alkalmazás kód a Sybase cég PowerBuilder fejlesztőeszközével készült. A Sybase PowerBuilder a világ egyik legszélesebb körben használt grafikus fejlesztőeszköze, mely folyamatos fejlesztés alatt áll, így követi a technológiai fejlődést és lehetőséget teremt a fejlesztők számára, hogy az eszközzel készült termékek a mindenkori legmagasabb technikai színvonalat képviseljék.

Jelentéskészítő eszköz

A képernyőre és nyomtatóra küldött nyotmatványok, jelentések a Seagate cég Crystal Reports jelentéskészítő eszközével készülnek. A Crystal Reports eszközt világszerte több, mint 5 millió rendszerben alkalmazzák. Az eszköz segítségével gyorsan állíthatóak elő magas színvonalú nyomtatványok és jelentések a megrendelő igényei szerint.

Dokumentáció

A K2D rendszert minden folyamatra kiterjedő, beépített help dokumentációval szállítjuk. A help tartalmazza a modulok részletes leírását és az egyes ügyviteli folyamatokat leíró ún. segítőkártyákat is. Ezek segítségével a modulok használata gyorsan elsajátítható és az egyes műveletekhez a segítség egyszerű, érthető formában mindig kéznél van.

Felhasználóbarát felület

A rendszer fejlesztése során két éven keresztül teszteltünk több partnerünkkel annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb mértékben igazodjunk a felhasználók igényeihez. A napi munkavégzés során felmerült ergonómiai szempontokat nagy mértékben figyelembe vettük a fejlesztés során. A rendszer jól áttekinhető, grafikus felülete megkönnyíti a modulok használatának elsajátítását.

Paraméterhezhetőség

Egy rendszer üzemeltetése, támogatása, fejlesztése során kulcskérdés, hogy a lehető legkevesebb párhuzamos változat létezzen. Annak érdekében, hogy minden partnerünknél azonos kódot telepíthessünk rengeteg paraméterezési lehetőségeket építettünk be a rendszerbe. A paramétereket konzulenseink állítják be a rendszer beüzemelése során, illetve változtatják meg, amennyiben ez szükségessé válik. Bizonyos paraméterek csak nyomtatási példányszámokat vezérelnek, mások viszont pl. az alkatrész kitárolás, nyilvántartás működését alapjaiban befolyásolják.

Biztonság

Adatbázis védelme:

Az értékes üzleti információt tartalmazó adatbázis egy Linux szerveren található. Az adatbázishoz csak a megfelelő UNIX szintű azonosítás után lehet fizikailag hozzáférni. A kliens oldalról a felhasználó csak korlátozott jogokkal éri el a rendszert az alkamazáson keresztül. Adatbázis adminisztrátori jogokkal kizárólag néhány jól képzett kollégánk rendelkezik. A rendszert biztonságos, titkosított csatornán keresztül érjük el.

Mentések:

Az adatok megóvására ártól függően több módszer is létezik. Alapesetben a rendszert úgy telepítjük, hogy az egyik merevlemezen kerül tárolásra az élő adatbázis, míg egy másik lemezen tároljuk a napi mentéseket és a napközi tranzakciók adatait. Amennyiben az adatbázis megsérül, az eredeti állapot a napi mentésből és az azóta keletkezett tranzakciók napló állományaiból visszaállítható. A napi mentéseket CD-re, szalagos egységre írhatja a felhasználó, vagy elmozdíthatja másik merevlemez(ek)re.

Jogosultsági hierarchia:

A K2D rendszer rendkívül részletes jogosultsági beállításokkal rendelkezik. A rendszerben minden alkalmazáshoz, menüponthoz, ikonhoz, nyomógombhoz, egyes esetekben mezőkhőz jogosultság rendelhető.

Mivel az így beállítható jogosultságok száma több ezer, a rendszert alapértelmezett, előre feltöltött értékekkel szállítjuk. Az alapértelmezett táblában a jogosultságokat munkakörhöz rendeljük, így a rendszer indulásakor már csak a feltöltött felhasználókat kell a megfelelő munkakörhöz rendelni, így megöröklik az ehhez a munkakörhöz tartozó jogosultságokat. Természetesen ezek után lehetőség van egyedi jogok kiosztására, illetve jogok örökítésére más felhasználóktól. A beállított jogosultságokat átadjuk a vezetőnek.

A jogosultsági rendszerrel párhuzamosan részletes naplót vezetnek az alkalmazások a végrehajott tevékenységekről minden olyan ponton, ahol ez szükséges. A naplóban pontosan követhető, hogy bizonyos adatot mely – erre jogosult – felhasználó változtatott meg, mikor, milyen értékről milyen értékre.